Sähköinen taloushallinto
Sähköinen taloushallinto tarkoittaa niin myynti- kuin ostolaskujen sähköistämistä. Sähköistetty taloushallinto ja laskujen käsittely säästää runsaasti aikaa, rahaa ja helpottaa samalla laskujen arkistointia.
Vantaalla sijaitseva Tilitoimisto Yli-Rahko tarjoaa helppokäyttöisen taloushallinnon työkalun, jolla yrityksen laskutus helpottuu ja nopeutuu huomattavasti. Voit itse valita haluatko liittää sähköiseen
taloushallintoon ainoastaan ostolaskutuksen, myyntilaskutuksen vai molemmat!
Sähköinen taloushallinto ja arkistointi
Sähköinen taloushallinto sisältää kätevän arkiston, josta osto- ja myyntilaskujen tiedot on helposti tarkasteltavissa. Arkistosta on helppo katsoa vaikka, mitä asiakkaan edellinen lasku on sisältänyt,
mitä tuotteita on laskutettu ja niin edelleen.
Haun voi tehdä esimerkiksi asiakkaan tai tavarantoimittajan nimellä, tuotenimellä tai vaikka kummallakin. Arkiston ansiosta ei enää tule tilanteita, joissa
tarvittava lasku on väärin arkistoitu ja sen etsimiseen kuluu paljon aikaa tai sitä ei löydy lainkaan. Sähköisessä arkistossa kaikki laskut ovat muutaman klikkauksen päässä.
Vähemmän manuaalisia virheitä
Määrätyille henkilöille on mahdollista antaa oikeudet nähdä mitä laskuja kullakin on käsittelyssä. Laskun hyväksymisen jälkeen lasku menee automaattisesti kirjanpitoon ja se on helposti
tarkasteltavissa sähköisessä arkistossa. Sähköinen lasku on myös helpompi maksaa kuin paperinen.
Laskujen sähköistäminen poistaa maksamisen yhteydessä syntyvät mahdolliset näppäilyvirheet. Laskujen maksamiseen tarvittavat tiedot kuten summa, tili- ja viitenumero sekä eräpäivä ovat aina
oikein eikä niitä tarvitse käsin kirjoittaa maksettaessa laskun.
Myös paperiset ostolaskut voidaan lisätä järjestelmään. Ensin laskut skannataan, jonka jälkeen ne tulkataan sähköisen laskun muotoon. Tämän jälkeen myös nämä laskut ovat järjestelmästä
katsottavissa ja maksettavissa muiden sähköisten laskujen tapaan.
Hyödyt ostolaskutukseen
Paperisten ostolaskujen käsittelyyn kuluu yleensä reilusti enemmän aikaa kuin digitaalisen version käsittelyyn. Paperista ostolaskua saatetaan kierrättää yrityksessä pöydältä toiselle, laskun
vastaanottajalta laskun tarkastajalle ja sen jälkeen vielä laskun hyväksyjälle. Sähköisessä taloushallinnossa laskun käsittely on paljon helpompaa eivätkä laskut ”katoa” kenenkään työpöydälle.
Hyödyt myyntilaskutukseen
Myyntilaskujen sähköistäminen lyhentää laskutukseen käytettyä aikaa huomattavasti. On hyvä myös ottaa huomioon, että nykyään monet ostajat haluavat ottaa vastaan ainoastaan sähköisiä laskuja.
Paperisen laskun käsittely on usein työlästä ja aikaa vievää. Lasku täytyy ensin tulostaa, sitten kuorittaa, maksaa postimaksu ja lopuksi viedä postilaatikkoon. Myös alati nousevat postimaksut
lisäävät paperisten laskujen kuluja. Operaattoritkin toki ottavat maksun digitaalisten eli e-laskujen lähettämisestä, mutta nämä kulut ovat yleensä reilusti tavallisia postimaksuja pienemmät.
Kysy lisää
Ota yhteyttä Tilitoimisto Yli-Rahkoon niin kerromme mielellämme lisää sähköisen taloushallinnon hyödyistä juuri Sinun yrityksellesi.
Lähetä yhteydenottolomake »
Soita 09 8362 120
|